سفارش تبلیغ
صبا ویژن



از اختیارات و اعتبارات هیئت دولت استفاده بهینه کنیم - بهـار نـو






درباره نویسنده
از اختیارات و اعتبارات هیئت دولت استفاده بهینه کنیم - بهـار نـو
آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
بایگانی نخستین دوره نوشته ها


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
از اختیارات و اعتبارات هیئت دولت استفاده بهینه کنیم - بهـار نـو

آمار بازدید
بازدید کل :3897
بازدید امروز : 1
 RSS 

   

این روزها در آستانه ی سفر رییس جمهور محترم و هیئت محترم دولت، زیاد از «مصوبات سفر رییس جمهوری یا هیئت دولت » سخن گفته می شود. و به زودی نمایندگان محترم مردم نیز در این خصوص با رییس جمهور محترم دیدار خواهند داشت.
به نظر می رسد خوب است نمایندگان محترم مردم این معنا را به رییس جمهور برسانند که :
مصوبات سفر نباید همان فعالیت های جاری دستگاههای دولتی باشد ، چرا که اغلب این نوع اقدامات بدون مصوبه هم محقق خواهد شد. مصوبات سفر باید مواردی باشد که امکان اجرای آن پروژه از راههای طبیعی و معمولی امکان پذیر نیست و حتما باید با اختیارات هیئت دولت و یا با تخصیص اعتباری اضافه تر از اعتبارات موجود اجرا گردد.
باورکنیم بالا بردن تعداد مصوبات ، فارغ از توجه کافی به محتوا و چگونگی اجرای آن ، نه دردی را از مردم و جامعه برطرف خواهد کرد و نه افتخاری برای دولت محسوب می شود. این که پیش از سفر لیست پروژه ها و برنامه ها از دستگاهها اخذ شود و همان ها را در لیست مصوبات قرار دهند اقدامی نیست که مردم از خدمتگزاران خود انتظار دارند، بلکه خدمتگزارانی در مسیر اجرای وظایف خود موفق ترند که بتوانند گلوگاههای اجرایی طرح های توسعه ای را شناسایی کرده و آن بخش از مشکلات را که در مسیرهای عادی قابل رفع نیست ، با اختیارات رییس جمهوری و هیئت دولت و اعتبارات ویژه مرتفع نمایند.
بی تردید در این میان موضوع انتقال آب و ایجاد اشتغال به عنوان دو موضوع حیاتی برای مردم قانع استان یزد در اولویت خواهد بود. مسئولان و نمایندگان مردم باید توجه داشته باشند که در فرصت سفر هیئت دولت از اختیارات و اعتبارات دولت ، به نفع مردم و استان یزد استفاده بهینه کنیم.

نویسنده » محمد امامی » ساعت 8:54 صبح روز چهارشنبه 87 بهمن 23